Externalizarea serviciilor de Resurse Umane - Avantaje si dezavantaje

16.08.2017

Desi in mediul economic din tara noastra, ideea de de externalizare a serviciilor nu este foarte cunoscuta sau raspandita, iar atunci cand facem un efort sa ne gandim la un exemplu in acest sens, primul si poate singurul care ne vine in minte este un call-center, in lucrarea "Externalizarea Serviciilor -conceptul", de V.A. Troaca si D.A. Bodislav, sunt enumerate in mod concret cateva dintre avantajele si dezavantajele concrete ale externalizarii serviciilor:

"Outsourcing Institute, o voce puternică în domeniul externalizărilor, a construit un top 10 al motivelor pe care o companie le-ar avea pentru a apela la astfel de servicii:

1. reducerea şi controlul costurilor operaţiilor;

2. îmbunătăţirea focusului companiei;

3. câștigarea accesului la diversele posibilităţi;

4. resurse interne gratuite pentru alte scopuri;

5. resurse care nu sunt disponibile în interiorul companiei;

6. accelerarea beneficilor reingineriei;

7. conducerea devine costisitoare de la o vreme;

8. capitalurile ocupate devin disponibile;

9. împărţirea riscurilor;

10. infuzia de capital.

Beneficii adiţionale: soluţii specializate, complete, profesioniste; uşurinţă în instalare şi configurare; aplicaţii integrate, puternice, flexibile şi sigure; creşterea acurateţii, productivităţii şi eficienţei; reducerea sau chiar eliminarea necesităţilor de stocare"

Dezavantajele sunt in speta de natura umana si ca atare pot fi, de cele mai multe ori, corectate sau inlaturate prin comunicare clara si deschisa :

"Unul dintre dezavantaje ar fi necunoaşterea de către outsourcer a mediului clientului său, atât intern, cât şi extern. Desigur, cu o bună colaborare, comunicare şi răbdare, acest impediment poate fi cu uşurinţă înlăturat. Un al doilea dezavantaj ar fi o definire incorectă a obiectivului externalizării unei activităţi, după o analiză serioasă a deciziei de externalizare. Decizia trebuie luată avându-se în vedere atât beneficiile, cât şi alte considerente. Dintre aceste considerente putem aminti alinierea deficitară a obiectivelor, a timpului de reacţie şi a calităţii, aspecte controlabile prin diverse metode prestabilite cu furnizorul, precum şi diferenţa de mentalitate între "angajaţii companiei" şi "colegii externalizaţi", de la nivel de mândrie personală până la pachete de compensare", conform aceleiasi lucrari citate mai sus. (sursa: https://store.ectap.ro/articole/734_ro.pdf)

Externalizarea in domeniul resurselor umane inseamna economie de costuri in primul rand dar si infuzie de cunostinte si experienta in domeniu. In cazul companiilor cu un numar mic de angajati, diferenta intre costurile alocate unui departament de resurse umane si cele acordate unei firme care ofera astfel de serviciii poate fi enorma, costurile reducandu-se la mai putin de jumatate. In cazul companiilor mai mari, chiar daca o companie decide sa pastreze lucratorii in domeniul resurselor umane, timpul si focusul activitatilor acestora se poate muta de pe activitatile neproductive, cum ar fi selectarea candidatilor potriviti pentru posturile libere, in activitati productive precum identificarea de noi modalitati de motivare si fidelizare a angajatilor existenti, reducandu-se astfel fluctuatia angajatilor si costurile rezultate din trainiguri, specializari si integrari ale noilor colegi in echipele aferente.

Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți